dimecres, 2 de maig del 2012

40 - Banana Splitz, V

Ressenya: la pots descarregar  ACÍ.

Oberta per: Rafa Balaguer i Vicent Cervelló en 1981.

Dificultat y longitud: V i uns 100 metres..

Equipament: 3 Pitons i 1 espit.

Materialfriends (grans) i fissurers.

Accés: El mateix que per les anteriors. L'inici el trobarem al poc de deixar la tartera, passada l'heura, i ens arrimarem a la paret. La via transcorre per la dreta d'un diedre-canal molt pronunciat que fa que canvie la morfologia de la paret, sent mes herbosa i menys continua.

Descripció: Via de escassa dificultat però que no devem de menysprear, ja que per realitzar la serà necessari tindre certa experiència degut a l'escàs equipament i a la qualitat del terreny pel que transcorre.
    La via comença per un diedre en tendència a la dreta, herbós i delicat, aquest ens du a la vira just baix del diedre/canal de la via "fantasma", on esta la reunió original. No obstant, altra opció (pot ser més còmoda) es anar un poc cap a la dreta just baix d'un petit sostre, així el segon llarg ens anirà més recte i la corda correrà millor. En qualsevol cas, el segon llarg pujarà  de la vira per un tram delicat, terròs i amb brosses, fins creuar la franja roja i arribar al peu d'un diedre de bona roca. Muntem reunió amb un tronc i friend. D'ací seguit el diedre herbós fins que acaba i en tendència a l'esquerra per una canal de pedra solta fins el cim, en un llarg de 65 metres. Si la corda no ens arriba i per evitar eixir a " l'ensamble "  caldria muntar reunió on ens parega, encara que la qualitat de la roca ens obliga a actuar amb prudència.
    Esta via encara que l'incloem en el sector central pel seu accés, en realitat transcorre pel sector dret, on la roca és menys continua i més herbosa.