dimarts, 22 de maig del 2012

11 - De Mente, 6b+

Ressenya: la pots descarregar ACÍ.

Oberta per: Josep Mª Castan i Alex Navarro el 28 d'agost de 2007. Via dedicada al amic Clemente Agost.

Dificultat i longitud: 6b+ i uns 150 m.

Equipament: espits i pitons. Reunions equipades.

Material: Friends, aliens i fissurers.

Accés: Baixant del coll del “Portellàs” per la tartera i vorejant la pared per la base fins trobar la canal de la “Sherpa”, d'ací una curta trepada amb tendència a l'esquerra ens deixa en el gran replà. Ens dirigirem a la part esquerra d'aquest.

Descripció: La via comença en el gran replà just al costat esquerre del segon llarg de “vent del Nord”, un cordin groc en un pont de roca ens indicara el camí fins la vira on trobarem un parabolt, R-1. D'ací anirem a la dreta a buscar l'últim diedre marcat. Seguirem aquest fins un petit desplom on trobarem un pitó, per l'esquerra d'aquest i continuant pel diedre , que un poc mes amunt es fa difícil d'assegurar, fins arribar a un petit replà on, després de 50 metres, un espit i un pitó ens situa la R-2. D'aquesta en tendència a l'esquerra per un sistema de diedres sense equipament i en terreny més fàcil arribarem a la aresta, i d'ací al cim.