dimarts, 22 de maig del 2012

09 - Vía Diedres, V+

Ressenya: la pots descarregar ACÍ

Oberta per: José Aranda i Pepe Jiménez en 1958.

Dificultat i longitud: V+ i uns 150 m.

Equipament: pitons i parabolts.

Material: cintes llargues, friends i aliens.

Accés:  Existeixen dues possibilitas: un accés seria des de baix i després de ascendir per l'esquerra de la canal que es troba junt a la “Sherpa” i ens situem en el gran replà, anirem al extrem esquerre per trobar el peu de via. Altre accés que ens situaria al peu del diedre i ens estalviaria un llarg, seria anar a la canal que divideix els dos pics del Penyagolosa i dirigir-nos fins el gendarme on comença la via “Aresta” i per la vira accedir a la reunió situada peu del diedre.

Descripció: Si comencem del replà farem un primer llarg entre brosses buscant el més evident fins la vira, que recorrerem a l'esquerra fins la reunió que queda al peu del diedre. D'aquesta superarem un primer tram (on entren be els aliens) que degut a la caiguda d'un gran bloc ha quedat terròs. Seguirem el diedre en el que trobarem algun pitó abans de la reunió que queda a la part esquerra del diedre. D'aquesta primer per una fissura i després seguint el diedre en tendència a la dreta fins arribar a l'aresta (si continuem aquesta trobarem un parabolt i un pitó per muntar) i d'ací al cim.