dimarts, 22 de maig del 2012

01 - Comercial Libra, 6a+

Ressenya: la pots descarregar ACÍ

Equipada per: Jorge Canú, Vicent Cervelló i Carlos Izquierdo el 13 de maig del 2000.

Dificultat i longitud: 6a+ i uns 100 metres.

Equipament: parabolts

Material: cintes exprés (alguna llarga) i friends opcional.

Accés: podem arribar al peu de la via de dos formes: 1- pujant de l'aparcament del “Corralico” fins el coll del Portellàs, baixarem la tartera i creuarem per baix de la paret fins la canal, al remuntar aquesta, és la primera via a l'esquerra. 2- Altra forma seria pujant fins el pic i baixant per la canal, després de desgimpar el bloc amb l'ajuda d'una cadena, baixarem un poc més fins la via, que trobarem a mà dreta.

Descripció: Via d'estil esportiu que comença en una mena de vira, per un tram de paret un poc desplomada i amb formes arrodonides i de roca rogenca, per anar a buscar un diedre amb una fissura de dits, que ens porta a un petit sostret que vorejarem per la dreta on trobarem el pas clau del llarg. A continuació seguirem pel diedre i després de passar uns blocs trobarem la R-1. D'aquesta cap l'esquerra per anar a buscar un diedre preciós (batejat pels equipadors “diedre Nuri”) fins la R-2. El següent llarg comença per una placa i segueix enllaçant unes fissures fins arribar baix d'un sostre que vorejant per una placa a la dreta i ens du a la R-3. D'aquesta en un llarg curt per un diedre fins dalt. En aquesta via tenim la possibilitat d'enllaçar llargs però caldrà tindre en compte el fregament de les cordes.