dimarts, 22 de maig del 2012

17 - Viciano - Guallart o Sherpa, 6a

Ressenya: la pots descarregar ACÍ

Oberta per: Ferran Guallart i José Luis Viciano (Sherpa) el 12 d'agost de 1961.

Dificultat i longitud: 6a i uns 200 m.

Equipament: parabolts i un espit.

Material: cintes exprés (alguna llarga) i friends opcional.

Accés: - Si fem l'entrada original començarem de baix, arribant per el camí que bordeja tota la pared fins una profunda però curta canal. A la dreta d'aquesta comença la via. No obstant l'habitual és començar des de el replà de dalt al que accedim caminant pel sender que va pegat a la paret. A l'inici trobarem una placa commemorativa i ja veurem els parabolts que porten a la R-2.

Descripció: El primer llarg esta poc transitat i herbós, al temps que no esta equipat el que fa que la majoria de cordades inicien la via des de la placa. D'aquesta seguim l'aresta evident fins la R. El tercer llarg creua per la vira cap l'esquerra passant la canal per damunt i remunta per un diedre on trobarem un espit i parabolts fins la R-3. Després i seguint pel diedre pujarem fins eixir al final per l'esquerra a la R-4. El quart llarg és el més difícil i supera unes plaques fissurades en tendència a l'esquerra fins la R-5; aquest llarg és una variant ja que  l'original escàs d'equipament va per la dreta seguint un petit diedre on ens trobarem un pitó per després creuar a l'esquerra a la R-5. D'ací al cim superarem uns primers blocs per entrar en una canal un tant bruta per arribar al cim.