dimarts, 22 de maig del 2012

10 - Vent del Nord, 6a

Ressenya: la pots descarregar ACÍ.

Oberta per: Pere Giró i Santi Llop el 4 de gener de 2004.

Dificultat i longitud: 6a i uns 190 m.

Equipament: principalment pitons, si be per compartir part del recorregut amb altres vies, trobarem espits en el primer llarg i un parabolt en la R-1 i R-4.

Material:  fissurers i friends. Recomanable algun pitó per reforçar la R-3.

Accés: el recorregut original comença baix del replà buscant el final d'aquest per l'esquerra, on arribarem seguin el sender que transcorre pel peu de pared una vegada baixem la tartera del coll del Portellàs. Si no fem aquest primer llarg, començarem del replà del que comença la via “diedres”.

Descripció: el primer llarg esta poc freqüentat i relativament herbós per accedir al gran replà, d'aquest el segon llarg comença per un petit diedre en tendència a la dreta fins arribar un espit i dos pitons junts, d'ací per l'esquerra on trobarem un parell de pitons fins arribar a la vira, R-2. Des de la vira, superant la franja roja, anirem a buscar el diedre que queda entre les vies “Diedres” i “De Mente” on tindrem de superar uns passos atlètics i mantinguts per arribar a la R-3 que es situa a la dreta del diedre i solament té un pitó. El altre llarg continua pel diedre superant un petit desplom per l'esquerra i continuar fins l'aresta, R-4. D'ací al cim sense dificultat.